Dekada negacji i oszustwa: Klucz do wolności


Część druga świetnej i ocenzurowanej wraz ze źródłem pracy składającej się z czterech artykułów. Część I

The Key To Freedom

http://dont-tread-on.me/a-decade-of-denial-and-deception/

Silver Shield – 11.09.2011 tłumaczenie Ola Gordon

„Nieustannie mówi się nam CO mamy myśleć, a nie JAK myśleć” – Chris Duane

Istnieje bardzo prosty sposób wyzwolenia się spod tego niewolniczego myślenia, którego nas uczono, i jest nim LOGIKA. Być może słyszeliście o czymś, co nazywa się edukacją klasyczną. Edukacja ta stworzona jest na mocnej bazie Trivium of Grammar, Logic and Rhetoric [program oparty na gramatyce, logice i retoryce]. Gramatyka to zachowanie symboli, czy sytuacji. Logika wykorzystuje rozsądek do zrozumienia jaki będzie najbardziej prawdopodobny rezultat, i jak najlepiej do tego się przygotować. Retoryka to umiejętność relacjonowania innym tego co się widziało, jak logicznie o tym myśleć, i jak obronić swoje wnioski przed innymi, kwestionującymi twoje pomysły.

„Najbardziej niebezpiecznym dla każdego rządu jest ten, kto potrafi samodzielnie myśleć, niezależnie od powszechnych przesądów i tabu” – H L Mencken, 1919

To Trivium stanowiło fundament edukacji. Jeśli potrafi się przetwarzać informacje przez Trivium, można się czegoś nauczyć, i, co najważniejsze, pokochać naukę. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego nasi Ojcowie Założyciele potrafili mówić wieloma językami i byli doskonali w bardzo różnych dziedzinach, takich jak architektura i filozofia? To dlatego, że mieli solidne podstawy Trivium. Skoro ci ludzie kochali naukę, nigdy nie przestawali się uczyć. Nadal czytali i studiowali aż do ostatnich dni życia. Ta klasyczna edukacja stworzyła podatny grunt edukacyjnego myślenia, które umożliwiło amerykańskiemu społeczeństwu zrzucić kajdany zbiorowej tyranii i przyjąć prostą zasadę życia, wolność i dążenie do szczęścia.

Dzieci są z natury ciekawe i wykorzystują własną logikę w celu zrozumienia funkcjonowanie świata. Przyczyną tego, dlaczego dzieci ciągle czymś się interesują, jest to, że uczą się jak funkcjonują rzeczy. Z czasem dowiedzą się, że jeśli upuszczą szklankę, stłucze się. Jeśli zastanawiasz się dlaczego twoje dziecko jest załamane, to dlatego, że jest doktrynowane żeby stać się niewolnikiem, i ono o tym wie. Jeśli zastanawiasz się dlaczego twoje dzieci nie lubią cię, to prawdopodobnie dlatego, że nie chcą być tacy jak ty. W naszym społeczeństwie uczy się nas nienawidzić edukacji i unikać jej kiedy z nią skończymy. Społeczeństwo naprawdę ułatwia to, żeby stać się ignorantem, a nawet popiera je.

„Co za szczęście dla rządzących, że ludzie nie myślą (logicznie)” – Adolf Hitler

Ten 3-stopniowy proces bardzo się różni od procesu przetwarzania informacji w obecnym systemie edukacji. Kluczowy stopień logicznej myśli jest całkowicie nieobecny w naszym systemie edukacyjnym. Gdyby uczono nas logiki, stwarzalibyśmy wszelkiego rodzaju problemy systemowi, który opiera się na ślepym posłuszeństwie nakazom. Kiedy byłem komandosem, otwarcie chcieli mnie zindoktrynować. Chcieli „natychmiastowego i chętnego posłuszeństwa rozkazom”. Nasze szkoły, korporacje i rządy nie są na tyle zuchwałe, i to dlatego chcą byśmy byli „członkami drużyny”.

„Między bodźcem i reakcją znajduje się przestrzeń, i w tej przestrzeni jest nasza wolność” – Victor Frankyl

Choć logiczne myślenie jest złe dla ich ustroju zbiorowego, jest kluczem do szczęścia i sukcesu człowieka jako jednostki. Korzystanie z logiki pozwala mu racjonalnie i bez emocji przetwarzać to, co się mu przedstawia. On potrafi określić, co się mu przedstawia, czy to jest dla niego dobre i jak najlepiej reagować na ten nowy pomysł. Logika łamie mentalność niewolnika, „rób to, co ci każą”. Jeśli znamy logikę, potrafimy kwestionować to, co się nam mówi, i co ważniejsze, odrzucać tych, którzy okazują się kłamcami. Jeśli ślepo przyjmujemy wszystko, co nam się mówi, dajemy się prowadzić za nos ludziom, którzy sami potrafią myśleć. Jeśli myślimy samodzielnie, potrafimy pokonać zakręt i stać się niezależnymi od oszalałego świata.

„Jeśli powiesz wystarczająco duże kłamstwo, i będziesz je powtarzał, ludzie w końcu w nie uwierzą. Kłamstwo można utrzymać tylko tak długo, jak długo państwo potrafi chronić ludzi przed politycznymi, gospodarczym i / lub wojskowymi konsekwencjami tego kłamstwa. Dlatego jest niezwykle ważne dla państwa, żeby wykorzystywać całą swoją władzę do tłumienia niezadowolenia, gdyż prawda jest śmiertelnym wrogiem kłamstwa, i co za tym idzie, prawda jest największym wrogiem państwa” – Joseph Goebbels

Wykorzystanie logiki pozwala na reakcję na poziomie intelektualnym, a nie animalistycznym, emocjonalnym. Każdy dobry sprzedawca wie, że najsilniejszym motywatorem jest wykorzystanie nieracjonalnego strachu. I to kieruje zakupami na impuls. Każda sprzedaż bierze się z nieracjonalnej obawy, że czegoś zabraknie. Logika mówiłaby, że usuwają stary produkt, bo nowy jest prawdopodobnie lepszy i tańszy, albo że nigdy go nie zabraknie, gdyż są w biznesie produkcji masowej rzeczy. Marketing to po prostu manipulowanie ludźmi dla zysku i władzy innych. O tym wiedział Bill Hicks. . .

„Terroryzm jest najlepszą bronią polityczną, gdyż nic nie motywuje ludzi tak, jak strach przed nagłą śmiercią” – Adolf Hitler

Każdy dobry propagandysta wie o tym, że nic nie działa na społeczeństwo tak, jak nieracjonalny strach. To dlatego po 11 IX bombardowały nas Fox News, chmury grzybowe i straszne opowieści o muzułmanach. To w ten sposób jakoś zaakceptowaliśmy kłamstwo, że Saddam Hussein brał udział w 11 IX, oraz inwazja była konieczna. Albo też w jaki sposób zgodziliśmy się na 10 lat nie znalezienia żadnej broni masowego rażenia. Albo jak oddaliśmy swoje swobody Uchwale „Patriot”. Albo jak uzasadniliśmy finansowanie bilionami dolarów niepotrzebnych, bezprawnych i niekończących się wojen.

 

Komentarze 2 to “Dekada negacji i oszustwa: Klucz do wolności”

  1. sono Says:

    Test czujności ks Pawel Siedlanowski z Frodny

    W starożytnych bitwach stosowano następujący manewr: aby odciągnąć uwagę przeciwnika rzucano na dobrze wyeksponowane miejsce oddział żołnierzy, który „zajmował” uwagę całej armii, zaś w ciszy dowódca przegrupowywał wojsko tak, aby z wielką siłą uderzyć w innym miejscu. Tak wygrywano wielkie batalie. Skojarzenie to nieodparcie towarzyszy mi od początku „sprawy Nergala”. Medialna burza wokół osoby lidera zespołu Behemot, dzisiejsze cyniczne podziękowania biskupom za reklamę, bierność wielu środowisk wobec jego „bohaterstwa” polegającego na deptaniu świętości „katoli”, dyskusje o wolności artystycznej w TVP etc. nieodparcie prowadzą ku myśli, że jest to jedynie przykrywka. Szatan jest zbyt inteligentny, aby tak łatwo dać się demaskować. Działa inaczej. Skrycie, podstępnie, bezwzględnie. „Anioł ciemności przybiera postać anioła światłości”- jak napisał św. Paweł. Nergal tak naprawdę jest nikim. Jego pycha wprowadziła go na czołówki gazet, ona zaś wykorzystuje swoje pięć minut na maksa. Jest inteligentny i bezwzględny. Jest też z pewnością narzędziem w rękach złego – ma tego pełną świadomość. Ma do wykonania określone zadanie, ale skupianie na nim całej uwagi jest pomyłką. Odciąga naszą uwagę, wyprowadza na pola jałowej dyskusji. To swego rodzaju test naszej czujności. Zdwojony atak przyjdzie – a może już się zaczyna – z innej strony…

    Skąd nadejdzie? Co nowego nam szykuje zły? Dlaczego w takim czasie to się dokonuje? Co nam przyniesie przyszłość?

    Jedno jest pewne: nie możemy pozwolić na to, aby zapaść z sen. Od początku w Kościele chrześcijanie modlili się nocą. Wigilie ważnych wydarzeń przypominały, że wiara jest czuwaniem. Zapominamy o tym. Zbyt pewni, że to, co zgromadziliśmy i struktury świata, w którym żyjemy, nas ochronią.

    „Nie zwycięża się diabła diabłem” mówił św. o. Pio. Złego zwycięża się demaskując kłamstwo, pokorą i modlitwą.”


Możliwość komentowania jest wyłączona.

%d blogerów lubi to: